Manažerské dovednosti

Mistr není ten, který má nejvíce žáků, ale ten, který vytváří nejvíce mistrů.

Z jakých témat můžeme sestavit kurz pro Vaši firmu?

  • komunikační styl manažera
  • zadávání úkolů a cílů
  • výběr lidí – „správný člověk na správné místo“
  • zaškolení pracovníka do dovedností – adaptace nových lidí
  • motivace
  • hodnocení a zpětná vazba
  • řešení problémů
  • plánování a organizovaní
  • týmové schůzky, vedení porad
  • personální rozhovory
  • nepříjemné rozhovory a situace
  • koučování jako styl vedení
  • situační vedení
  • rozvoj a podpora týmové práce
  • vedení týmu
  • týmové role a výběr lidí do týmu
  • marketing pro manažera
  • vyjednávání pro manažery
  • sebeřízení
  • time management

Jak může vypadat akreditovaný program MŠMT?

Výstupem tohoto programu je „Osvědčení o rekvalifikaci“ na pozici manažer.

Kurz je určen zejména pro manažery, projektové vedoucí, manažery procesů, případně budoucí manažery, kteří potřebují zdokonalit v komunikačních a manažerských kompetencích, zefektivnit manažerskou práci, práci se spolupracovníky a podřízenými. Absolvováním celého kurzu manažer získá základní přehled manažerské práce a posílí manažerské dovednosti. Pro zkušené manažery je možné zařadit pouze část požadovaných témat, které potřebují zdokonalit, případně věnovat se pouze tréninkům komunikačních dovedností – např. personálním rozhovorům.

Časový rozsah:

Pro získání rekvalifikačního osvědčení je potřeba absolvovat kurz v rozsahu 160 hodin, které jsou většinou organizovány do dvou dnů (16 výukových hodin), které se zabývají jednotlivými tématy. Tyto témata jsou vybrány na základě požadavků zadavatele z rámcové nabídky – viz. níže. Poslední modul je věnován opakování témat pomocí praktických úkolů a pro závěrečnou zkoušku, která prověří úroveň zdokonalení a rozvoje manažerských dovedností.

V rámci požadavku společnosti je možné z jednotlivých modulů připravit program v libovolném časovém rozsahu, který zdokonalí požadované kompetence (pro efektivitu rozvoje doporučujeme alespoň 3 moduly – tj. 6 dnů).

Témata a cíle – obsahový rámec:

1. modul: Základy efektivní komunikace manažera

  • přesvědčivost manažera – zdokonalení jeho verbální a neverbální komunikace, struktura efektivní komunikace
  • schopnost vystihnout hlavní myšlenku
  • pochopení a procvičení používání řídících stylů
  • naslouchání manažera
  • získávání informací – používání otázek

2. modul: Řízení pracovního výkonu

  • zadávání úkolů a cílů
  • motivace a stimulace k pracovnímu výkonu
  • kontrola
  • poskytování zpětné vazby

3. modul: Vedení hodnotících pohovorů (zaměření podle systému nastaveného v organizaci)

  • stanovení kriterií hodnocení pracovního výkonu a vedení hodnotícího rozhovoru
  • práce s výsledky hodnotících pohovorů
  • disciplinární rozhovor

4. modul: Vedení týmu (zaměření podle charakteru týmové spolupráce v organizaci)

  • týmová spolupráce, její smysl, procesy
  • týmové role versus funkční role
  • nástroje vedení týmu

5. modul: Koučování jednotlivců

  • osobnost kouče, koučování
  • 5 kroků ke koučování
  • technika GROW

6. modul: Rozhodování a plánování manažera

  • proces a techniky rozhodování
  • řešení problémů v týmu
  • proces a nástroje plánování

7. modul: Time management, sebeřízení

  • práce s prioritou – výsledkový a výkonový model řízení času
  • plánování podle cílů – dlouhodobé, střednědobé, krátkodobé
  • organizování

 8. modul: Vyjednávání manažera, vedení obchodního jednání (zaměření na konkrétní potřebu a pracovní náplň manažerů)

  • fáze jednání
  • techniky vyjednávání

 9. modul: Vedení personálních pohovorů II.

  • stanovení kriterií pracovní pozice a vedení výběrového řízení
  • adaptační proces pracovníka, zapracování a rozvoj nového pracovníka
  • rozhovor na konci zkušební doby s vymezením dalších rozvojových cílů
  • rozhovor při ukončení pracovní smlouvy

10. modul: Projektové řízení

  • projektové řízení a jeho význam v organizaci
  • etapy projektového řízení
  • metody projektového řízení

11. modul: Marketing v praxi manažera

  • konkurence schopnost organizace a role manažera
  • použití marketingových nástrojů v praxi

12. modul: Schopnost zvládat konflikty, asertivita manažera

  • transakční analýza a komunikace – poznatky z psychologie
  • základní kroky asertivity
  • metody asertivity jako účinná pomoc při manipulaci, agresivitě a pasivitě

13. modul: Prezentační dovednosti manažera

  • rétorika a práce s publikem
  • příprava prezentace
  • použití pomůcek a techniky

14. modul: Finanční řízení pro manažery

  • základní dovednost pracovat s finančními výkazy podle potřeb organizace

 15. modul: Základ pracovního práva (možnost i v rozsahu jednoho dne)

  • přehled základních právních norem potřebných pro práci manažera

Poslední modul Manažerské akademie bude zakončen:

  • modelové situace s individuální zpětnou vazbou pro účastníka (rozsah 8 hodin pro skupinu)
  • závěrečná zkouška, která se skládá z písemné a praktické části (rozsah 8 hodin pro skupinu)
  • slavnostní zakončení s předáním osvědčení o rekvalifikaci

Jakou formou vedeme naše kurzy?

  • případové studie – obecné i z prostředí praxe klienta
  • modelové situace – z prostředí praxe klienta
  • ukázky řešení – demo ukázky lektora
  • interaktivní cvičení, individuální i skupinová práce
  • hry a zábava
  • moderované diskuze
  • práce s vizualizací – prezentace, didaktické filmy, video ukázky
  • trénink s kamerou, zpětná vazba

Co je výstupem našich kurzů?

  • posílená komunikační dovednost, na kterou jsme se zaměřili během kurzu
  • praktické tipy, jak zvládat komunikaci v různých situacích s různými lidmi
  • písemná zpětná vazba s dalším doporučením rozvoje lektora
  • možnost práce s naším E-learningem po dobu 2 následujících měsíců

Pochvala povznáší výkon!