Interní školitel a kouč

...nejen pro školitele v organizacích

Určeno pro manažery, kteří zaškolují své spolupracovníky a často prezentují, technické pracovníky, kteří zaškolují své klienty, bezpečnostní techniky, personalisty a také lidi, kteří se chtějí věnovat vzdělávání dospělých.

Cíl programu

  • naučit se připravit a realizovat interaktivní výuku pro dospělé
  • rozvoj prezentačních a komunikačních dovedností
  • získání poznatků z oblasti vzdělávání dospělých
  • naučit se vytvářet učební plány a minutové scénáře kurzů, přednášek
  • naučit se pracovat s interaktivními pomůckami

Doba trvání

  • 10 + 1 den / 5 dvoudenních modulů v průběhu 12-ti měsíců
  • 1 den závěrečná zkouška

Po závěrečné zkoušce obdržíte osvědčení o rekvalifikaci lektor / školitel.

Obsah

1. modul: Umění přednášet, vzdělávat a komunikovat

  • komunikační a prezentační dovednosti lektora
  • verbální a neverbální komunikace – trénink prezentačních dovedností
  • zapojení vizuálního kanálu do výuky
    • práce s dataprojektorem, flipchartem
    • vizualizace sdělení

2. modul: Metodika výuky dospělých

  • principy efektivního učení, uvědomění si principů učebních cyklů a učebních stylů
  • interaktivní techniky – zvládnutí tvorby a uplatnění jednotlivých metod
  • trénink interaktivních technik
  • komunikační techniky – řízená diskuze, brainstorming v práci lektora
  • trénink komunikačních technik
  • trénink – procvičení výukového procesu

3. modul: Projektování, organizace a hodnocení výuky

  • metody výuky – základy učebního procesu, metoda výuky
  • techniky ověření úrovně potřeb účastníků – práce s technikami pro zpětnou vazbu
  • analýza potřeb účastníků – tvorba osnov
  • učební plán – obsah a cíle, vytvoření učebního plánu
  • minutový scénář – konkrétní metodika výuky, tvorba minutového scénáře

4. modul: Poradenství a mentoring 

  • co je to mentoring a jeho role při vzdělávání dospělých
  • stanovení cílů a plán rozvoje pomocí mentoringu
  • struktura a příprava na konzultaci a mentoringu
  • vedení mentoringu – individuální práce
  • vyhodnocení a poskytování zpětné vazby

5. modul: Psychologické základy vzdělávání dospělých

  • osobnost dospělého člověka
  • člověk a učení se
    • schopnost komunikovat s různými typy účastníků
    • asertivita lektora
    • zdolávání agresivity, pasivity účastníků

Závěrečná zkouška

  • ukázka připraveného výukového procesu z praxe účastníků
  • znalostní rozhovor

"Každý člověk je zámožný, pokud má zdravé ruce a rozum."

Tomáš Baťa